Gå videre til hovedindholdet

Kort om Vandrer mod Lyset

Hvis Vandrer mod Lyset er sandhed gælder følgende:

1) Gud findes og Han er en Lysets og Kærlighedens Almagt, en tryg og varm og nær Gud og Far for alle mennesker

2) En fælles universel dommedag hvor nogle mennesker går ind til evig salighed, andre til evig fortabelse vil aldrig indtræde

3) Fortabelsen findes ikke som mulighed

4) Alle mennesker vil engang indgå i Paradis til evig salighed og fred

5) Hvis Jorden er truet, griber Gud ind

6) Det vigtigste er ikke hvad vi tror på, men hvordan vi behandler vores medmennesker og at vi søger at højne og forædle vores ånd

7) Det evigt onde findes ikke

8) Der findes ikke en fælles, universel vej til Gud; alle mennesker har sin egen personlige vej; dog er der en fælles mulig genvej, hvis første skridt er en tilgivelse af den dybest faldne, nu hjemvendte personlighed, Ardor (Satan)

9) Mennesket er grundlæggende godt

10) Menneskets ånd er udødelig og overlever det fysiske legemes død

11) Reinkarnation finder sted og vil fortsætte for den enkelte indtil åndelig helhed (tanke-vilje-enhed) er nået og al karma er sonet. Derefter vil menneskeånden fortsætte sin udvikling på lyskloder indtil man indgår i Paradis.

12) Selv om der ikke fra Guds side er sat nogen begrænsninger for vores udvikling vil vi aldrig nå Guds niveau

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Gud og mennesker

Jeg vil her give en kort sammenfattet lære om Gud og Hans forhold til os mennesker som jeg dels udleder af Vandrer mod Lyset, dels selv har erkendt og fået åbenbaret:

Gud er en uendeligt ophøjet personlighed, højt hævet over alt jordisk, og alligevel helt nær ethvert menneske.

Gud er Lysets og kærlighedens Almagt, kærlighedens og Livets Herre. Han opdrager os mennesker med kærlighed men også med myndighed.

Den primære lov vi mennesker lever under er gengældelsesloven, 'som du sår skal du høste'; denne guddommelige lov og retfærdighed har Gud ikke givet for at straffe os, men for at vi - smerteligt - kan forstå - i de tilfælde hvor vi nægter at erkende det onde vi har gjort, nægter at sørge og angre og bøje os - præcis hvad vi har gjort ved at udsættes for de samme lidelser vi har bragt andre.

Men straks må det siges, at Guds og menneskers kærlighed og barmhjertighed står over gengældelsesloven; af samme pædagogiske grunde: Hvis vi har gjort andre ondt og erkender det og sørger o…

Muhammeds åbenbaringer og koranen

I det følgende tager jeg udgangspunkt i at Vandrer mod Lyset er sandhed og at Gud derfor er den Lysets og Livets og Kærlighedens altbeherskende Magt som vi alle kan være helt trygge ved og som stråler så klart frem i dette værk.

Derudover antager jeg at Muhammed havde åbenbaringer som han søgte at bringe videre i koranen.

Hvis vi gør disse to antagelser er der en klar parallel til Paulus' skabelse af kristendommen som Vandrer mod Lyset beskriver det:

At mangt og meget indgaves Paulus af den Ældste, Satan (Ardor) deriblandt nadverordene.

På samme måde må vi antage, ud fra koranens ord; alle de steder hvor 'Gud' næsten svælger og udpensler 'de fortabtes' lidelser, hvor 'Gud' fordømmer mennesker og fx kalder dem 'brændsel for Ilden' osv osv; at kilden til Muhammeds åbenbaringer hverken var Gabriel eller Gud men ligesom i Paulus' tilfælde den Ældste, Satan (Ardor).

Koranens overvejende mørke og fordømmende tone sandsynliggør dette. Og selve åbenbari…

Rationalet bag en eventuel Verdensregering (8)

En Verdensstat med en fælles Verdensregering kan synes som et tågebillede uden hold i virkeligheden.

Hvad med de mange forskellige folkeslag med vidt forskellige kulturer, sprog, tro, karakter, egenart osv? Ville vi ikke gøre vold mod det?

Men hvis vi ser på historien; på hvordan de nuværende nationalstater er blevet til, er udviklingen parallel:

Fx Frankrig blev født som nationalstat ved forening af en mængde forskellige provinser med forskellige folkeslag eller folk med forskellige sprog og kultur; Normandiet, Bretagne, Provence og germaner, keltere, normanner osv.

Disse folk blev forenet ud fra tidens behov og dannede til sidst det vi i dag kender som Frankrig. Lignende kan iagttages overalt i historien og for alle nationalstater. Måske forekom ideen om en fælles nation (fx Frankrig) middelaldermennesket lige så fremmed og utopisk som en Verdensstat gør det for os i dag.

Nye statsdannelser og statsformer fødes ud fra et aktuelt behov, men det kan - som i tilfældet med nationalstate…