Hvis civile borgere og statsledere kendte de reelle konsekvenser af mord, terror og krig, ville vi formentlig se langt færre af disse afskyelige forbrydelser.
De reelle konsekvenser er:
At morderen, terroristen eller krigsherren i fremtidige inkarnationer skal redde lige så mange liv, som der er taget, før han eller hun selv kan vandre videre mod lyset og saligheden.
Denne soning som skal foretages i henhold til gengældelsesloven, kan strække sig mange tusind år eller mere frem i tiden.
Udover de mange liv der i nogle tilfælde må reddes er der alle de psykiske og åndelige lidelser som forbryderen har bragt over de efterladte; forældre, børn, venner og andre.
Også disse lidelser må forbryderen gennemleve fuldt ud; ikke som straf - Gud straffer ikke - men for at han kan se og føle præcis hvad han har gjort og hvor ondt det er; for som vi sår skal vi høste.
Det er derfor Kristus siger i sin tale til os i Vandrer mod Lyset, at intet skader os mere og sinker os mere i vandringen mod lyset end mord og krig.
Glem alle disse tåbelige tanker om Paradisets herligheder der venter de 'hellige krigere', glem den jordiske triumf nogle mennesker søger på slagmarken, søg aldrig hævn;
Det er åndelig ruin, for konsekvenserne er som jeg her har sagt.
For selvmordsterrorister er der den yderligere konsekvens, at de efter døden igen og igen må genleve deres egen og deres ofres smerte og lidelse indtil den dag og time er nået, der af Gud er fastsat som deres dødsstund. Først derefter kan de begynde den egentlige soning.
Alt dette - som er eller burde være gammelkendt viden - bør alle lægge sig på sinde; ikke for min skyld, ikke for Guds skyld, men for sin egen.
Derfor: Stands myrderierne hvordan man end benævner dem og søger at retfærdiggøre det frygtelige, at ikke vejen skal blive for lang og tung og lidelsesfuld!
De reelle konsekvenser er:
At morderen, terroristen eller krigsherren i fremtidige inkarnationer skal redde lige så mange liv, som der er taget, før han eller hun selv kan vandre videre mod lyset og saligheden.
Denne soning som skal foretages i henhold til gengældelsesloven, kan strække sig mange tusind år eller mere frem i tiden.
Udover de mange liv der i nogle tilfælde må reddes er der alle de psykiske og åndelige lidelser som forbryderen har bragt over de efterladte; forældre, børn, venner og andre.
Også disse lidelser må forbryderen gennemleve fuldt ud; ikke som straf - Gud straffer ikke - men for at han kan se og føle præcis hvad han har gjort og hvor ondt det er; for som vi sår skal vi høste.
Det er derfor Kristus siger i sin tale til os i Vandrer mod Lyset, at intet skader os mere og sinker os mere i vandringen mod lyset end mord og krig.
Glem alle disse tåbelige tanker om Paradisets herligheder der venter de 'hellige krigere', glem den jordiske triumf nogle mennesker søger på slagmarken, søg aldrig hævn;
Det er åndelig ruin, for konsekvenserne er som jeg her har sagt.
For selvmordsterrorister er der den yderligere konsekvens, at de efter døden igen og igen må genleve deres egen og deres ofres smerte og lidelse indtil den dag og time er nået, der af Gud er fastsat som deres dødsstund. Først derefter kan de begynde den egentlige soning.
Alt dette - som er eller burde være gammelkendt viden - bør alle lægge sig på sinde; ikke for min skyld, ikke for Guds skyld, men for sin egen.
Derfor: Stands myrderierne hvordan man end benævner dem og søger at retfærdiggøre det frygtelige, at ikke vejen skal blive for lang og tung og lidelsesfuld!
Kommentarer
Send en kommentar